Translate

lördag 10 juni 2017

Snipp snapp snut

 så var sagan slut, ja nu är det ju ingen saga jag skrivit utan en blogg som påbörjades i maj 2009 och som egentligen avslutades redan i fjol. En längre tid har jag funderat på om jag skall ta tag i bloggandet igen, men nej, det känns inte aktuellt utan mer som ett tvång och det skall det ju inte vara. Det skall vara roligt att hålla på och dela sina ord och tankar med omvärlden.

Men en sista liten uppdatering blir det innan jag avslutar Quiltar och Silver.

Syr gör jag inte med någon reda, det blir mest småprojekt, ibland tillsammans med min syster och våra respektive döttrar. Det senaste projektet var varsin necessär. Det blir många glada skratt och vänliga tillrop när vi håller på och knåpar, vår inställning till hur man syr är lite olika. Någon skulle nog gärna vilja tråckla först om hon bara fått för oss andra, någon tycker "äh det duger så här", någon var med för första gången och hon visste nog inte vad hon gav sig in på. Men alla blev klara och någon = jag tycker att "det skall synas att det är handgjort! Mönstret hittade jag på nätet och det heter "Cosmetics bag with fold over brush roll".


För länge sedan köpte jag tyger med de stickande fåren, och i våras blev det både en stickväska och en mapp för stickor. Mönstret till väskan hittade jag på nätet, minns inte vad det hette och mappen till stickorna är ett mönster från Bente Malm.





Och så har jag börjat på en ny världskarta,  Stina har blivit storasyster och nu väntar de på resebesked, det kan ta tid, men lillebror är så välkommen när det än blir dags.

Förra helgen hade jag glädjen att få passa Stina, lördagen var det full rulle med att prova lekplatser och avslutning på simskolan och det var en mycket nöjd 4,5 åring som fick sina första tre Baddarenmärken.


Söndagen tog syrran och jag våra barnbarn till Stadsparken för att leka och mata ankorna.
   En väl använd helg tyckte vi alla. 

Min fina Zoya måste ju också få vara med i detta sista inlägg



Silver då? Nej av olika anledningar har det inte blivit så mycket gjort, det är kanske som den här bloggen - var sak har sin tid.


6 kommentarer:

  1. Så fine og praktiske ting du viser. Jeg synes der e kjekt med slike små sy prosjektene. Det er begrenset hvor mange store quilter vi kan ha. Kjekt å se bilder av skjønne Stina også, og fint å få tilbringe tid med barnebarna. Jeg syns der er trist at du vil avslutte bloggen, men som du sier må blogging være kjekt og ikke av tvang. Jeg ønsker deg alt godt videre! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birthe, tack för fina ord om mina alster! Visst är barnbarnen det bästa man har!
      Önskar dig också allt gott!

      Radera
  2. Visst är det som Du skriver här i Ditt "sista inlägg",
    var sak har sin tid.

    Men...jag kommer defintivt att sakna Din fina blogg "Quiltar och Silver".

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gulligt skrivet Dollandesign, du skall veta att jag tittar in på din blogg ganska ofta, tyvärr oftast i mobilen - därför blir det sällan någon kommentar skriven. Jag kommer att fortsätta besöka dig, det kan du vara övertygad om.
      Önskar dig allt gott!

      Radera
  3. Har verkligen saknat dig både här på bloggen och på Öresundsquiltarn, men man ska absolut inte göra något av tvång. Du har i alla fall gjort en fin necessär, så helt har du ju inte slutat att sy. Kul att du ska bli mormor igen och så stor Stina har blivit. Har du börjat spela lite mer golf nu? Ha det så gott så kanske vi syns i något annat sammanhang!

    Stor kram Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Catarina, vad kul att höra av dig och tack för dina gulliga rader. Man vet aldrig, kanske vi stöter på varandra någonstans någongång!
      Visst syr jag men det är verkligen inte mycket, men tyghögarna och symaskinen finns ju här när lusten faller på.

      Kram och önskar dig en fin sommar

      Radera