Translate

torsdag 7 juli 2016

Änglarna har landat - igen!

I oktober 2010 landade mina änglar - för då var quilten An Angels Story färdigsydd. Den fick börja med att vara med på Öresundsquiltarnas utställning det året. Sedan fick den ligga på min säng i avvaktan på att jag skulle bli färdig med mitt sängöverkast i rätt storlek (det tog ett tag det med).

Änglarna hamnade därefter i ett skåp, det fanns ingen annan plats för dem tyvärr. De föll väl kanske lite i glömska, men så en dag kom jag att tänka på dem igen. Och nu har änglarna fått flyga vidare till lilla Stina.

Det började med quilten i rosa och grått till det nyaste tillskottet i familjen, nämligen syrrans dotterdotter.
Eftersom rosa (och lila) just nu är Stinas favoritfärger så tyckte hon att den var väldigt fin och undrade varför just babyn skulle få den.

Det är klart att Stina också skulle ha en rosa quilt och det var då jag kom att tänka på An Angels Story. Jag tog fram den och visade den och Stina tyckte den var jättefin och svepte den genast om sig.


Mönstret är en bok från  Hatched and Patched och tillsammans med mönsterna finns en liten berättelse om alla änglarna som finns på bilderna. De små berättelserna är väldigt söta och jag och ville gärna dela med mig av dem till Stina. Jag fick skriva om dem lite så de skulle vara enklare att förstå för en 3,5-åring och så gjorde jag ett litet scrapbooking-album till henne med bilder på varje ängel tillsammans med sin berättelse.

Utsidan på albumet:


Albumet är av dragspelsvarianten och det finns bilder på baksidan också. En del bilder var större och då finns berättelsen om den ängeln på baksidan av bilden.

Det är jätteroligt att quilten nu har kommit fram igen och jag hoppas att Stina kan ha många mysstunder med den, både inom- och utomhus.


Jag skickade ett mail till Anni Downs som gjort mönstret och berättade om min änglaquilt (skickade också med en länk till min blogg). Det tog inte många timmar förrän jag fick svar från henne, trots att det är sent på kvällen i Australien just nu.

Hi Annika
Your story regarding my Angel Story is wonderful!! Thank you so much for sharing it with me. I originally made the quilt for my own daughter, so it is great to see the tradition is continuing ;-).. ..the story book you have made is also enchanting!!
Thank you so much
Anni



2 kommentarer:

  1. Jag tror Stina kommer att älska sitt änglatäcke!

    SvaraRadera
  2. Lyckliga Stina som har dig som mormor! Kram

    SvaraRadera